Ztráta peněženky

28. 11. 2015 8:22:47
Peněženka, jedna z nejdůležitějších věcí. Neustálé sahaní na kapsu kde má být, nebo koukání do tašky, jestli je na svém místě. Ale co když není? Začíná totálně šílený kolotoč,

Momentálně žiji pátým měsícem v Německu a před nedávnem jsem si jsem si s radostí, řekla, že vlastně všechny věci, od kartičky pojištěnce až po takzvanou "fahrkarten" , mám vyřešené a tak čekání na úřadě s pořadovým číslem 1251, přičemž na řadě je číslo 4, mám snad už za sebou. I klasickou situaci, kdy hned po pozdravuj vybalím starou dobrou větu "du jů spýk ingliš?" přičemž doufám, že nebudu muset svojí, bohužel stále ještě podprůměrnou němčinou trápit sebe a ještě více úředníci a všechno si to odbydeme v celkem svižném tempu, s přecházením gramatických chyb v naší angličtině.

Bohužel moje radost dlouho netrvala a moje peněženka zmizela. Pro jistotu celé věci, abych třeba nedoufala že se najde, nebo že mi jí nějaký dobrák vrátí, se peněženka ztratila na pumpě, téměř 700 km od mého bydliště. A tady už by pomohl jenom zázrak a na zázraky už nějak nevěřím.

Po naprosté panice která, zavládla ihned co jsem si uvědomila, že je peněženka nadobro ztracená, přišla panika jestě jedna, načež hysterický záchvat. Teď už si asi myslíte, že nejsem docela normální, ale doufám, že se mezi Vámi najde aspoň jedna slečna, žena, paní, která to měla naprosto stejně. Po uklidnění, aspoň do takového stavu abych mohla racionálně přemýšlet jsem se konečně pozastavila nad tím co všecno jsem v peněžence vlastně měla? Co se musím zablokovat ? Co už nikdy neuvidim? Doufám, že se nikdo nebude smát mým narychlo foceným fotkám na řidičák? Kde znova vemu všechny členské a bonusové kartičky?

A tady přichází celkem šokující zjištění, že zatímco kreditní karty jsem prostě zablokovala a teď jen budu (sice netrpělivě, ale celkem vklidu) vyčkávat až banka pošle nové. Po uvážení jsem zjistila, že minimálně 10 měsíců prošlou opencard vlastně taky nepotebuji, a německá "fahrkarten" byla vyřešena do 5ti minut. Jedinou ránu pod pás mi tak z dokladů zajistila, samozřejmě občanka. Po telfonátu na Český Konzulát, s vírou, že mě ušetří zbytečné cesty do Prahy jsem si vyslechla , že jsem vlastně ale uplně, uplně hloupá, že přece normální lidé necestují od zahraničí s občankou ta má prý zůstat doma v šuplíčku... Naštěstí, jsem ani nikdy nebyla typ, který má v peněžence 2000 v hotovosti. Můj celoživotní problém byl v tom, že jsem všude mávala jednou ze svých kreditních karet, a právě, zde v Německu, mi bylo docela často řečeto, že "mit kreditkerten nein" , což byl zpočátku šok, po kterém jsem lítala a hledala bankomat, nejčastěji, jsem tak zkonřila u nejbližšího bankomatu, s pěkným poplatkem okolo 3 euro. Tudíž, ani ztracené peníze mě nemusely mrzet, protože to dohromady bylo okolo 1eura, 49centů plus 26 korun.

No jo, ale co ta kartička do solária, kde mi chyběly už jen 2 vstupy a mohla bych se slunit celých 15 minut zadarmo. Nebo kartička, do mé oblíbené pekárny kde si ob den dávám kávu, a přesně jsem si šetřila mé naškudlené razítko, pro ten speciální den, kdy nic nebude ok, ale já vezmu svou kouzelnou kartičku a dostanu své oblíbené VELKÉ kafe zadarmo, a tím pádem už to nebude tak hrozný den, protože kdo může mít hrozný den, když dostane VÉLKÉ, DOBRÉ kafe vlastně úplně "zadarmo" ? Přímý zásah do srdce jsem samozřejmě dostala i ztrátou kartičky do mého oblíbeného obchodu, protože na této kartičce se hromadilo z každého mého nákupu neuvěřitelných 10%. A to se přece vyplatí, no ale kdo mi mé pracně a draze nasbírané procenta vrátí? No a takhle to je vlastně se vším, jelikož asi nejsem normální a v každém obchodě kde mi věrnostní kartičku nabídnou, nebo i nenabídnou si jí prostě založím, u kasy se pak prohrabuju celou peněženkou a většinou už nepříliš dobře naladěné prodavačce tvrdím, že odsud tu kartičku mám a, že už tam mám ucítě dost bodů na to aby to něco znamenalo přece. Většinou pak zjistím, že na kartičce mám, okolo 20ti bodů a na první možný bonus, dárek, kafíčko, potřebuji dalších 250...

Pro mě tyto kartičky, však neznamenají jen to, že nutně potřebuji něco zadarmo a něco se slevou. Vlastně mě to baví a někomu to přijde jako hloupost, ale sbírání bodů a procent na věrnostní kartičky, je vlastně takové moje hobby. A jako někdo celý život maluje obrazy, nebo píše básně, moje tajná sbírka bylo tohle neuvěřitelné množství věrnostních a bonusových kartiček, na které jsem sbírala body, razítka a procenta. A ty jsou teď všechny nadobro pryč,ale já jsem se jako pravý sběratel rozhodla, že na kartičky nezapomenu a chystám se v každém obchodě zdržet a založit si novou kartičku.

Toto celé byl obsah mé PENĚŽENKY, což je pro mě další problém, vždycky jsem měla problém vybrat si peněženku. Tuhle poslední, ztracenou peněženku, jsem si vlastně přebrala po sestře, protože moje se v tu dobu rozpadla a tahle byla doma. Ačkoli, už byla dost potrhaná, chyběla jí úchytka zipu a na můj věk byla celkem dětské značky Paul Frank, absolutně jsem se do ní zamilovala. Už během doby kdy jsem peněženku měla a viděla jak vypadá, jsem se pokoušela koupit novou, ale byl to pro mě naprosto nemožný úkol. Málo kapes, moc kapes, hloupý zapínání, divná barva, A i když jsem našla velikostně i typově stejnou jako jsem měla do teď, vlastně jsem jí nechtěla, protože byla nepraktická a na tu mojí už jsem vlastně zvyklá a dokud se mi nerozpadne mezi rukama prostě jí nevyměním.

A tak vzhledem k mé nemoci - absolutní problém si vybrat novou peněženku, i když je to už nezbytné, ale prostě nebylo tolik času, abych prostě svou vysněnou, nebo aspoň peněženku se kterou budu schopna žít, našla. Takže prozatím, chodím s drobákama po kapsách, a s bankovkami v tajných kapsičkách v batohu a kabelkách, před placením si radši peníze najdu do předu, protože jak jsem zjistila u pokladny lovit peníze ze všech možných kapes, není zrovna dobrý nápad a na prodavačky to taky nepůsobí zrovna efektivně. Ale dala jsem si cíl, že do doby než mi přijde první kreditní karta, prostě budu mít peněženku!

Autor: Anna Franková | sobota 28.11.2015 8:22 | karma článku: 9.78 | přečteno: 84x

Další články blogera

Tato rubrika neobsahuje žádné články...

Další články z rubriky Miniblogy

Ondřej Flégl

Hnutí lhářů, ANO, zneužilo manželství pro všechny a bodlo liberály do zad

Kratičké pokračování mého dřívějšího článku, které popisovalo bezpáteřní, bezhodnotový oportunismus hnutí ANO. Zajímá mě, kdy asi zradí seniory? Ale počkat, to už vlastně udělalo, jak popsal Ústavní soud v případu důchodů.

29.2.2024 v 12:12 | Karma článku: 10.51 | Přečteno: 386 | Diskuse

Zdeněk Pokorný

Cenzura a její vliv na idnes ....aneb dobrá práce cenzury.

Je to zvláštní, kdysi a je to už dávno, bylo idnes nejčtenější ...nevěříte, jak říkám, už je to dávno....před dobou kdy lidé mohli říkat svůj názor. ....ostatně jsou to jejich prachy, čtenost a rozmanitost názorů není vhodná že

4.2.2024 v 11:11 | Karma článku: 21.98 | Přečteno: 446 | Diskuse

Horst Anton Haslbauer

Další z mé knihy Ruksak, legrace, erotika a smrt

Celá ta sranda začala 26. července 1939 po sedmé hodině, když mě maminka konečně vypustila ze svého lůna. Už bylo na čase, i když si stěžovat nemohu - po celých těch devět měsíců bylo o stravu a střechu nad hlavou postaráno -

6.1.2024 v 10:51 | Karma článku: 9.64 | Přečteno: 125 | Diskuse

Miloslava Cejpková

Už jste měli odvahu vlézt po svátcích na váhu?

Já jo, ale protože si už dlouhá léta vedu statistiku, kolik to háže, byla jsem tak zbabělá, že jsem z ní raději honem odskočila, než byla ta příšerná cifra jasná. Kombinace ekonoma a celoživotního cvalíka je vražedná...

6.1.2024 v 0:37 | Karma článku: 11.90 | Přečteno: 180 | Diskuse

Alina Čertilina

Onkologie II

Málokdy se dá jednoznačně určit hranici mezi pacientem který otravuje a bezdůvodně vysává zdravotnický systém a člověkem který má vážné onemocnění v začátečné fáze

30.12.2023 v 17:56 | Karma článku: 5.76 | Přečteno: 131 | Diskuse
Počet článků 1 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 84

Jsem Anna, pocházím z Prahy, kterou mám velmi ráda a momentálně žiju v Drážďanech, kde se žívím sportem. V Čechách studuji 3 ročník obchodní akademie.

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou

Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200 čtverečních metrů musí mít...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...